Felix & Fanny Mendelssohn: Works for Cello and Piano
Společná deska německého violoncellisty Johannesa Mosera a skotského pianisty Alasdaira Beatsona. Poslechněte si recenzi Petra Vebera.
(…) Klavír Érard z roku 1837, renovovaný a rekonstruovaný v roce 1997, figuruje už na řadě nahrávek hudby 19. století. V případě hudby Felixe Mendelssohna-Bartholdyho a jeho sestry Fanny dotváří fortepiano, nástroj ve své době velmi „moderní“, jedinečnou zvukovou atmosféru, plní funkci protějšku doplňujícího univerzálně (nadčasově) znějící melodie sólového violoncella o historické ukotvení. Dělá tím nahrávku, v níž je přítomno napětí mezi plným zvukem violoncella a střídmějším zvukem klavíru, hodně zajímavou. (…)
(…) Alasdair Beatson projevuje zájem i o Bartóka, Hindemitha, Messiaena, Janáčka a Brittena, středobodem jeho aktivit nicméně jsou Beethoven, Brahms, Mendelssohn, Schubert a Schumann. A je to znát: je partnerem hrajícím perlivě i přemýšlivě, partnerem virtuózem i doprovazečem… Interpreti (a hudební režie) věnují pozornost vzájemným zvukovým poměrům, cellista se ale nedrží ve výraze nijak zbytečně zpátky. Nepřehání emocionální vlny a rubata, ale nezastírá samozřejmě ani trochu, že jde o hudbu z doby romantismu. Hraje suverénně, svrchovaně, s nadhledem nad notovým textem, violoncello je snímáno zřetelně, detailně. (…)
Nahrávka vyšla u vydavatelství Pentatone.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.