Silnice z Hřenska do Německa bude za několik týdnů zase zcela průjezdná
Hřensko se dočkalo. Po zřícení dvou balvanů začalo v těchto dnech rozsáhlé zabezpečování pískovcových bloků, které ohrožují provoz na silnici pod skalami. Kvůli nim jezdí auta směrem do Německa už tři roky pouze jedním pruhem. Ještě letos by ale tyhle dopravní komplikace měly skončit.
Důležité je, že vybraná firma už zahájila práce, směřující k zajištění stability hrozících pískovcových bloků. Stavbyvedoucí Petr Olišar vysvětlil, co už se podařilo zvládnout a také, jak bude stavba pokračovat: „My jsme se okamžitě vrhli na zabezpečení staveniště a vybudování dočasných ochranných prvků...“
„Nás jako obec nejvíc překvapuje to, že jeden státní úředník se hádá s druhým státním úředníkem za státní peníze, kdo má ten balvan odstranit.“ připomněl hřenský starosta z kandidátky nezávislých Jan Havel dohady, které bránily dřívějšímu zahájení sanačních prací. „To rozčiluje celý region a doufám že i celou Českou republiku. Celé tři roky celé Hřensko a oblast kolem na to silně doplácela. Troufám si říct, že tak sedmdesátiprocentním únikem zisků...“ dodává Jan Havel.
Nejasnosti, kdo zabezpečení skal zaplatí, se nakonec podařilo vyřešit, připomíná náměstek ministra životního prostředí Tomáš Tesař z TOP 09: „Našli jsme prostředky ze Státního fondu životního prostředí, byla zahájena stavba, která ve finále bude znamenat že tato silnice bude na jaře příštího roku definitivně zprovozněna.“
Sanace hřenských skal si vyžádá více než třicet milionů korun.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Banka nám hrozí insolvencí, přiznává místostarosta Sokola a zdůrazňuje: Úvěr jsme nepotřebovali
-
Postsovětským Orientem. Jak se vyznat ve Střední Asii?
-
Saharský prach přichází v poslední dekádě do Česka častěji. V neděli je ale vysoko, popisuje meteorolog
-
Minulé eurovolby byl každý buď gangster, nebo ruský poskok. Bulharsko se ale poevropšťuje, říká politolog