Dakar 2014: šťastný Kolomý, KM Racing jako na houpačce
Martin Kolomý v Druhé etapě využil žolíka, kterého získal za své loňské umístění v elitní desítce. Díky němu teď mohl startovat za aktuální top 10. „Byla to obrovská pomoc, zezadu bychom jen těžko stahovali minuty, které jsme nabrali v první etapě. Věděli jsme, že musíme fičet a především, že na to máme,“ vysvětlil Martin Kolomý z týmu Tatra Buggyra Racing.
Po třísetkilometrovém přejezdu odstartovalo 400 ostrých kilometrů. Během nich posádky kamiónů prvně otestovaly své speciály v písečných dunách. Druhý díl měl být ale především o rychlosti. Pořadatelé už dopředu mluvili dokonce o nejrychlejší rychlostní zkoušce letošního ročníku. A možná právě rychlost v tvrdém terénu mnozí podcenili. Na trati se zastavila řada konkurentů. Kolomému ale tentokrát přálo štěstí. Do cíle přijel jako nejlepší český pilot na pátém místě.
Hůř na tom ovsem byly vozy týmu KM Racing. Liaz Jaroslava Valtra postihla 100 kilometrů před cílem závada na řadícím mechanismu, mírně se opozdila i posádka Vlasty Vildmana. Naopak Josef Macháček, startující z posledního místa, etapu dokončil na slušné 62. příčce.
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.