Pašije podle Myslivečka
Přímý přenos z Dvořákovy síně Rudolfina.
Josef Mysliveček: La Passione di Gesú Cristo.
Osoby a obsazení:
Maddalena (Martina Janková, soprán), San Pietro (Simona Houda - Šaturová, soprán), San Giovanni (Sophie Harmsen, mezzosoprán), San Giuseppe (Krystian Adam, tenor).
Hraje Collegium 1704. Spoluúčinkuje Collegium vocale 1704. Řídí Václav Luks.
Uvádí Josef Prokop.
Jedním z nejzajímavějších a dramaturgicky objevných koncertů letošního ročníku mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro je bezesporu uvedení pašijového oratoria Josefa Myslivečka (1737 - 1781) La Passione di Gesú Cristo.
Dílo skladatele, který odešel v mládí z Prahy, aby se u největších mistrů zdokonalil v kompoziční praxi, a trvale se usadil v Itálii, kde se stal věhlasným skladatelem, není u nás uváděno tak často, jak by si zasloužilo. Mysliveček zcela splynul s italským prostředím, navázal na významnou tradici jihoitalské skladatelské školy reprezentované např. dílem Giovanni B. Pergolesiho a sám se stal významným představitelem neapolského kompozičního stylu příznačného zejména pro operu.
Oratorium La Passione di Gesú Cristo. napsal Josef Mysliveček počátkem 70. let 18. století na libreto Pietra Metastasia z roku 1730, které bylo natolik úspěšné, že je zvolila pro své kompozice řada dalších skladatelů. Mysliveček vytvořil na základě inspirativního a dramatického textu velmi působivou a sugestivní hudbu; nechal volný rozlet své melodické invenci a současně s velkým porozuměním a citem pro textovou předlohu vytvořil velké zvukomalebné dílo.
Ve své době se oratorium těšilo velké oblibě. Oratorium Josefa Myslivečka nastudoval a provede soubor Collegium 1704 s Collegium Vocale 1704, v čele se svým uměleckým vedoucím a dirigentem Václavem Luksem. Sólisty budou sopranistky Martina Janková a Simona Houda - Šaturová, mezzosopranistka Sophie Harmsen a tenorista Krystian Adam. Provedení v rámci MHF Pražské jaro je pravděpodobně prvním českým uvedením oratoria v novodobé historii.