S divadelním režisérem Jiřím Heřmanem o opeře a písních i o činohře hovoří Eliška Aguirre

10. březen 2014

Jiří Heřman, někdejší šéf opery pražského Národního divadla a od roku 2015 ředitel brněnské opery, stojí jako režisér za řadou výjimečných inscenací. Jednou z posledních byla v Praze Brittenova opera Gloriana a v Plzni pak Gounodův Faust a Markétka.

O jeho rukopisu se většinou hovoří jako o sugestivním prostupování zpěvu, slova, prostoru, pohybu a světla v abstraktním jevištním tvaru odkazujícím k rituálu duše. S režisérem Heřmanem se autorka rozhovoru sešla v době mezi jeho scénickým nastudováním Schubertova písňového cyklu Zimní cesta na festivalu Struny podzimu 2013 a premiérou jeho první činoherní režie. Tou se stala hra Yerma, jejímž autorem je španělský klasik, básník a dramatik Federico García Lorca. Uvedlo ji 7. března 2014 Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích.

autor: Petr Veber
Spustit audio